2012. március 3., szombat

Bekukkantunk a függöny mögé.....


Legendás zenészfamília legfiatalabb tagja az Új Színházban
Beszélgetés ifjabb Farkas Sándorral

-Nagyon fiatal vagy, de gondolom a családi hagyományokhoz hűen kiskorodtól játszol hangszeren. Mesélj egy kicsit, hogyan indultál el a zenész hivatás felé?

ifjFarkas-Négy évesen kezdtem el hegedülni.
Édesapám nagybőgős, nálunk mindenki játszik valamilyen hangszeren: nagybőgő, brácsa, hegedű, zongora. Apám, Farkas Sándor éveken keresztül zenélt együtt idősebb Lakatos Sándorral, estéről-estére a Mátyás pincében. Engem 6 évesen a budapesti Tóth Aladár Zeneiskolába írattak be a szüleim. A Bartók Béla konzervatóriumba 2007-ben vettek fel, tavaly végeztem.
2011 elején kimentem Bécsbe, felvételiztem a bécsi Zeneakadémiára, mert ott is remek tanárok vannak, sokat lehet fejlődni. Sikerült, felvettek hegedű szakra, így ezt az 1 évet párhuzamosan végeztem a konzervatóriumban és Bécsben. Szívesen maradtam volna még tanulni a bécsi zeneakadémián, de anyagilag nagyon megterhelte a családot. Közben kaptam egy lehetőséget, hogy itt Pesten játszhassak a Gundel étteremben egy zenekarral, fél évig dolgoztunk együtt. Öt hónapja megalakítottam saját zenekaromat, amely érdekes formáció: 6 fős szalonzenekar és 15 fős kamarazenekar alkotja a csapatot. A nevünk: „Farkas –Ensemble"

- Hol volt a bemutatkozásotok, az első fellépésetek?

2011.november18-án léptünk fel először az Erzsébetligeti Színházban. Repertoárunkban klasszikus zene, népzene, jazz és híres filmzenék átdolgozásai szerepeltek. Játszottuk Brams V. magyar táncát, Monti: csárdását, Bach D –moll kettősversenyét, balkáni és orosz népzenét. Műsorunk érdekes színfoltja volt a „Keresztapa" és a „Volt egyszer egy vadnyugat" híres filmzenéjének átdolgozása nagyzenekarra, nagyon kedvelte a közönség. Egy kis jazzt is belecsempésztünk az előadásba. Kedves emlékem ez az erzsébetligeti koncert, nagyon jól sikerült. Ráadásul a közönség soraiban volt egy müncheni magyar hölgy, akinek annyira tetszett a koncertünk, hogy pártfogásába vette a zenekart. Amit hazament Németországba, több helyre is beajánlott minket.

- Hol tudtok próbálni a zenekarral?

- Ebben az ügyben is nagyon szerencsésnek mondhatom magam. A Bartók Béla Konzervatóriumban az igazgató úr, Bokor György kedvelt engem, mikor még az iskola növendéke voltam. Megengedte, hogy a konziban tarthassuk a próbákat. Két hete éppen az egyik próba közben toppant be egy stáb, a müncheni rádiótól jöttek és felvételt készítettek. Viszik ki demó-anyagnak, remélem még az idén a „Farkas-Ensemble" megmutathatja magát Németországban is, talán egy koncertsorozat keretében.

-Az Új Színház Stúdiószínpadán márciustól hétfőnként zenei est van. Biztos a magyar közönség is szívesen meghallgatná a zenekarodat...

-A művészeti vezető, Pozsgai Zsolt már említette nekem ezt a megtisztelő lehetőséget. Örömmel vállalnánk a feladatot, de nekem most először a Földindulás című darabban kell bizonyítanom. Már mennek a próbák, nagyon érdekes ez számomra, jól érzem magam itt a színházban, minden színész olyan kedves. Pozsgai Zsolttal, a rendezővel közösen beszéljük át a dallamokat, melyeket a jelenetek végén fogok hegedülni. Mivel a jelenetek különböznek egymástól, mindegyikhez más dallam illeszkedik. Érdekes számomra egy ilyen alkotófolyamatban részt venni, ilyet még nem csináltam. De, mivel hegedülésről van szó, érzem menni fog!


Sándor korábbi felvételei:


A.Mozart-kis éji zene


Egy asszony illata


Az Operaház Fantomja



Volare

Monti Csárdás





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése